Woensdag 1 maart 2017
Van het Groene Hart (NL) naar Goch (D)
Totaal aantal kilometers deze dag 163
Overnachten: Camperplaats Goch. Kosten: 5 euro.

Om 18:30u vertrekken we uit het Groene Hart en zetten koers richting Goch. Het is voorjaarsvakantie en rustig op de weg. Rond 20:30u rijden we de grote camperplaats op en installeren ons. Gedurende de nacht steeds er een forse storm op en regelmatig schudt de camper flink heen en weer. Af en toe wordt de storm bijgestaan door regen0 en hagelbuiten. Rond 8 uur neemt de storm wat af maar het blijft onvriendelijk weer. Rond 10:00u vetrekken we richting Morsdorf / Hunsruck.

Donderdag 2 maart 2017
Van naar Goch(D) naar Morsdorf (D)
Overnachten: Camperplaats Goch. Kosten: 5 euro.

Het is regenachtig als we donderdagmorgen rond een uur of 9 vertrekken vanuit Goch, maar gedurende de reis knapt het weer aardig op en krijgen we zelfs een waterig zonnetje. Rond enen rijden we het camperparkeerterrein op vlak bij het centrum van Morsdorf. De wind is ook hier goed te voelen met uitschieters naar windkracht 6. We wandelen een route richting de langste hangbrug van Duitsland. Deze hangbrug is in 2015 opgeleverd. We wandelen een uur of drie en volgen een mooie route. Veel klimmen en dalen met mooie vergezichten en prachtige bossen. De kosten voor het parkeren van de camper op het parkeerterrein bedragen tussen 0700-2100u 1 euro per uur met een maximum van 16euro per dag. Er zijn geen voorzieningen, en er is geen terreinverlichting. Wel wordt er druk gewerkt aan een soort portocabin met twee toiletten. De automaat accepteert alleen munten, maar onze munten hoeft hij niet, ook niet na meerdere malen proberen. In de loop van de avond neemt de wind af en daalt de temperatuur tot net boven het vriespunt.

Vrijdag 3 maart 2017
Van Morsdorf (D) naar Manderscheid(D)
Overnachten: Camperplaats Manderscheid. Geen kosten.

Na een nacht met temperaturen rond het vriespunt en afnemende wind gaan we voor negenen weer op pad naar de hangbrug. Dit keer hebben we de drone bij ons (DJI Mavic Pro). Op dit vroege tijdstip zullen we weinig mensen lastig vallen met onze foto- en filmopnamen. Na een half uurtje bereiken we de hangbrug. Dit keer zijn we er alleen en gedurende een kwartier maken we van de brug foto- en video opnamen. Omdat deze camperplaats nog geen foto's heeft op de camperalp maken we wat foto's en wat opnameneet de drone die we naar de NKC sturen. Daarna lopen we weer terug naar de camper en rijden naar Altlay waar we parkeren bij het sportterrein en in bijna 3 uur de wandeltocht 'Der Altlayer Schweiz' lopen. Een prachtige toch met heel veel afdalen maar daarna ook heel veel klimmen! Rond 16:00u rijden we naar Manderscheid waar we de camper parkeren op de camperplek naast het Hotel- Restaurant. Stroom is hier beschikbaar maar dat hebben wij niet nodig.

Zaterdag 4 maart 2017
Van Manderscheid(D) naar Prum (D)
Overnachten: Waldcamping Prum, kosten 23,60

Na een heerlijk rustige nacht op de bos-camperplaats in Manderscheid vertrekken we richting Prum. We maken gebruik van binnenwegen en genieten van de route.